Espereu, si us plau...
Espereu, si us plau...
Seleccionar idioma
Seu Electrònica AJUNTAMENT  DE PALMA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE PALMA

Secretaria General del Ple 01. Participació d'entitats al Ple v_1_0

Escut de AJUNTAMENT  DE PALMA
Seu Electrònica > Secretaria General del Ple 01. Participació d'entitats al Ple v_1_0

Secretaria General del Ple 01. Participació d'entitats al Ple v_1_0

A partir del dia 17/09/2024

Descripció

Procediment que permet a les entitats ciutadanes inscrites en el registre municipal d’entitats ciutadanes (REMEC) i que comptin amb la declaració d’utilitat publicomunicipal (UPM), sol·licitar la seva  intervenció en el plens municipals, a través d’una persona representant, per tal d’expressar la seva opinió sobre punts de l’ordre del dia que estiguin relacionats amb el seu objecte social o àmbit  d’actuació.

SERVEI RESPONSABLE Y CONTACTE

Secretaria General del Ple 
 Email: ple@palma.cat

Telèfon: 971225900  Ext.: 1110 - 1061

QUI HO POT SOL·LICITAR?

El sol·licitant ha de ser la persona representant de l’entitat ciutadana interessada en intervenir en la sessió plenària. 

 

MODALITAT DE PRESENTACIÓ: PER MITJANS ELECTRÒNICS AMB CERTIFICAT DIGITAL

Obligatori (article 14 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions publiques) per a:

a)     Les persones jurídiques amb signatura de l’entitat.

b)     (…)

c)     (…)

d)     Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració amb document de representació.

QUAN S’INICIA I FINALITZA EL TRÀMIT?

Es poden presentar les sol·licituds d’intervenció des del moment en què es publiqui l’ordre del dia de la sessió plenària en el tauler d’anuncis de la seu electrònica i en el web corporatiu.

El termini finalitza a les 9 hores del dia de la sessió plenària.

DOCUMENTACIÓ A APORTAR

 1. El formulari que apareix quan s'inicia el tràmit, emplenat i firmat per la persona representant de l’entitat ciutadana interessada. Aquest haurà d’expressar:

  • Data del ple
  • Punt o punts de l’ordre del dia en què sol·liciten intervenir
  • Nom complet de la persona o persones que intervendran
  • Interés directe i motiu pel qual considera que l’assumpte afecta a l’entitat ciutadana

 2. En el supòsit de no utilitzar la firma de la persona jurídica de l’entitat, cal aportar el document acreditatiu de la representació de l’entitat ciutadana interessada.

NORMATIVA

Marc legal

  • Reglament orgànic de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Palma
  • Reglament orgànic del Ple de l’Ajuntament de Palma
  • Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics (RD 203/2021, de 30 de març)
  • Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de Procediment administratiu comú
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local (LBRL)
  • Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (TRRL)
  • Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF)
  • Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i Reglament (UE) 2016/679

OBSERVACIÓ

  • S’habilita  un període extraordinari d’adaptació fins al 31 de desembre de 2024 pel que fa a l’exigència que l’entitat ciutadana inscrita en el RMEC compti també amb la declaració d’utilitat pública municipal (UPM)

Requisits de la instància

  • La instància haurà de ser signada
  • El tràmit requereix que el/la sol·licitant s'identifiqui i signi amb certificat digital
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques
  • Permet sol·licitants que siguin persones jurídiques
  • Permet sol·licitants que siguin persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE PALMA - P0704000I
Plaça de Cort, 1
07001 Palma
Precarga de imagen Precarga de imagen