Espereu, si us plau...
Espereu, si us plau...
Seleccionar idioma
Seu Electrònica AJUNTAMENT  DE PALMA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE PALMA

Participació Ciutadana 04. Nova inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes (RMEC) v_1_0

Escut de AJUNTAMENT  DE PALMA
Seu Electrònica > Participació Ciutadana 04. Nova inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes (RMEC) v_1_0

Participació Ciutadana 04. Nova inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes (RMEC) v_1_0

A partir del dia 01/01/2025

Descripció

Sol·licitud de nova inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes (RMEC)

Qui ho pot sol·licitar?

Entitat jurídica legalment constituïda, amb els estatuts adaptats a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, inscrita al registre pertinent i amb seu a Palma

On sol·licitar-lo? 

Per Internet amb certificat electrònic a través de la Seu Electrònica del Ajuntament de Palma:

Per iniciar el tràmit s'ha se clicar al botó inferior "Nova instància"

Termini de tramitació 

30 dies hàbils comptadors a partir del registre de la sol·licitud

Normativa

  • Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
  • Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears
  • Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma
  • Reglament orgànic de participació ciutadana, aprovat pel Ple de 25 de novembre de 2004 (BOIB núm. 187, ext., de 31 de desembre)
  • Decret de Batlia núm. de 10678 de 10 de setembre de 2024, que modifica el Decret d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma (BOIB núm. 125 de 24 de setembre de 2024)

Qui tramita la sol·licitud? 

Departament de Participació Ciutadana

Forma de iniciació

A petició de l’entitat interessada

REQUISITS

Ser una entitat jurídica legalment constituïda, amb els estatuts adaptats a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, inscrita al registre pertinent i amb domicili social a Palma 

Documentació a aportar

  • Estatuts vigents normalitzats conforme a la legislació vigent, amb el segell de l'organisme adient, que pot ser la Conselleria de Presidència, la Conselleria d'Educació, el Registre de Fundacions, o la que pertoqui depenent del tipus d'entitat
  • Resolució de l'organisme competent a la inscripció de l'entitat al registre pertinent
  • Comunicació de targeta acreditativa del Número d'Identificació Fiscal (NIF) definitiu de l'entitat
  • Memòria d'activitats de l'any anterior si no és una entitat de nova creació (model adjunt)
  • Les entitats d'àmbit estatal han d'aportar, a més, un certificat del Registre al qual està inscrita l'entitat que acrediti l'obertura d'una delegació a Palma

Òrgan resolutori

Departament de Participació Ciutadana

EFECTES DEL SILENCI

Desestimatori

fi de la via administrativa

La resolució posa fi a la via administrativa

RECURS

Contra la resolució que resolgui aquest procediment es pot interposar, bé un recurs potestatiu de reposició o bé un recurs contenciós administratiu, d’acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

Preguntes freqüents

  1. Una associació ha d'estar inscrita al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes? La inscripció és voluntària, però suposa determinats beneficis.
  2. Per a què serveix la inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes? Pot ser un requisit per a optar a determinats serveis municipals. També permet la possibilitat de ser declarada d'utilitat pública municipal.
  3. La inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes és permanent? No, la inscripció s'ha de renovar cada any.

Dades de contacte

participaciociutadana@palma.cat

Tel.  971 22 59 02

Més informació

  • Si l'entitat, una vegada inscrita al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, modifica les seves dades (adreça, telèfon, membres de la junta...), ho ha de comunicar per escrit a l'Ajuntament mitjançant el corresponent registre electrònic.
  • La renovació de la inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes s’haurà de fer anualment a principi d’any per tal de no perdre l'antiguitat, als efectes de poder sol·licitar la declaració d'utilitat pública municipal.

Requisits de la instància

  • La instància haurà de ser signada
  • El tràmit requereix que el/la sol·licitant s'identifiqui i signi amb certificat digital
  • Permet sol·licitants que siguin persones jurídiques
AJUNTAMENT DE PALMA - P0704000I
Plaça de Cort, 1
07001 Palma
Precarga de imagen Precarga de imagen