Comunicació que es realitza a l'Ajuntament per a l’execució d'obres vinculades o no a una activitat, de tècnica senzilla i escassa entitat constructiva o obres d’edificació que no necessiten projecte, d’acord amb la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació.
Qualsevol persona física o jurídica, degudament representada.
Telemàticament (via obligatòria per a persones jurídiques i altres subjectes especificats en l'art. 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) amb certificat electrònic a través de la Seu Electrònica del Ajuntament de Palma:
Per iniciar el tràmit s'ha se clicar al botó inferior "Nova instància"
10 dies per a comprovar el compliment dels requisits establerts.
Per poder realitzar l’autoliquidació ha d'accedir al següent enllaç (es recomana fer el pagament al final de la tramitació per si li manquen documents):
Taxa: Autoliquidar i pagar taxes/preus públics - Oficina Virtual Tributària (concepte 312.00 de l'Ordenança fiscal)
Manual d'ajuda: OVT TAXA
ICIO: Simulació i autoliquidació de l'impost d'obres (ICIO) - Oficina Virtual Tributària (concepte 282.00 de l'Ordenança fiscal)
Manual d'ajuda: OVT ICIO
Una vegada fet el pagament haurà d'afegir el comprovant al llarg de la tramitació.
La quantia a abonar serà la resultant d'aplicar a l'import de les obres el 2,61 % en concepte de taxa per a l'atorgament de llicències urbanístiques Ordenança Fiscal 312.00, més el 4% en concepte d'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres Ordenança 282.00.
La base imposable és el pressupost d'execució material (PEM) del que cal excloure les següents partides:
Departament d’Obres i Qualitat de l’Edificació
A petició de la persona interessada
La Comunicació Prèvia només serà vàlida i es podran iniciar les obres sempre que del formulari normalitzat degudament emplenat es desprengui que:
Veure el document “Tipus d’obres, documentació i inici”.
1. Instància / formulari normalitzat Comunicació Prèvia.
2. Acreditació de representació.
3. Plànol d’emplaçament.
4. Fotografies (per a intervencions puntuals o tala d’arbres) o plànol (a la resta dels casos)
5. Pressupost detallat per partides.
6. Informes, autoritzacions i concessions sectorials (si escau)
7. Projecte d’activitat (si escau) bé en el moment de la sol·licitud de comunicació prèvia o en un moment posterior, sempre que sigui abans del començament de l’execució material de les instal·lacions.
8. Justificant de pagament de la Taxa i ICIO.
9. Documentació gràfica de les obres a realitzar integrada per plànol de situació, d’estructura i definició constructiva (si escau)
10. Memòria descriptiva de les obres a executar (si escau)
11. Assumeix de direcció tècnica competent (si escau)
12.Documentació referida al compliment del Codi Tècnic de l’Edificació (CTE) (si escau)
13. Projecte tècnic, en el cas d’instal·lació de plaques fotovoltaiques de més de 10 KW (si escau)
14. Declaració jurada o declaració responsable (si escau)
15. AUTORITZACIÓ PRÈVIA del Consell Insular de Patrimoni Històric del Consell de Mallorca (si escau)
16. ESTUDI HISTÒRIC ARTÍSTIC en qualsevol intervenció en bens d’interès cultural, bens catalogats i catàlegs (si escau)
La comunicació prèvia no preveu una resolució de concessió, per la qual cosa una vegada transcorregut el termini de 1 dia (Obres tipus A) i de 15 dies (resta de tipus d’obra) sense que s'hagi notificat manca de documentació es poden iniciar les obres tenint en compte els actes de nul·litat previstos a la llei.
La Comunicació Prèvia no inicia un procediment administratiu, només es una forma d'actuació administrativa on la tolerància té efectes jurídics. La gerència d'Urbanisme és competent per a comprovar, per qualsevol mitjà admès en Dret i en qualsevol moment, la veracitat de les dades aportades en la comunicació i per comprovar si la realització de les obres s'ajusten a la legalitat vigent.
No aplica
Sense classificar
comunicacioprevia@palma.cat